Rallikrossi Eesti meistrivõistlused läbivad 2018. aastal uuenduste kuuri

Indrek

Rallihull :D
Staff
28 Detsember 2011
2,118
539
113
Rallikrossi Eesti meistrivõistlused läbivad 2018. aastal uuenduste kuuri


Stardis viis autot

Kui seni on sarja üldjuhend eelsõitudes teoreetiliselt viie auto ühisstarti lubanud, siis reaalsuses on maksimumiks jäänud neli. Nüüd aga tehakse asi teoks ning rajad, millel vähegi laiust jagub (Kulbilohu, Laitse ja Kehala), hakkavad eelsõitudes stardisirgele mahutama kõrvuti viite autot.

„Ühe auto lisandumine stardirivvi nõuab sõitjatelt rohkem täpsust ning muudab kohavõitluse intensiivsemaks. Küljepeeglite vahe stardis on reaalselt paar sentimeetrit ning see ei anna eksimisele palju ruumi. Samuti tähendab see, et näeme kogu sõidu jooksul rohkem võitluspaaride tekkimist ning kuna niivõrd tihedal stardirivil on suurem osakaal ka õnnel, siis võib juhtuda, et mõni favoriit peab nägema tõsist vaeva, et nelja ringi jooksul stardis kaotatud koht tasa teha. See aga toob kindlasti pealtvaatajatele juurde emotsioone ja vaatemängu,“ kommenteerib suurimat muudatust Eesti Rallikrossi Komitee esimees Valdur Reinsalu.





Jokkerringid lühemaks
Jokkerring, mis on tavaringist pikem ning mille sõitja peab läbima oma valitud hetkel iga sõiduvooru jooksul ühe korra, toob mängu palju lisapõnevust – hästi valitud taktika võib anda sõitjale konkurentide ees tubli eelise ning ka vastupidi – valesti ajastatud jokkerringi läbimine võib käest viia kõik trumbid.

„Jokkerring on üks nendest asjadest, mis teeb rallikrossist rallikrossi – faktor, mis lisab sõitu ootamatusi ning nõuab lisaks heale kiirusele ka teravat taktikalist mõtlemist. Kuna jokkerringi läbitakse sageli ühekaupa ning seal ei ole ka kitaste olude tõttu häid möödumisvõimalusi, võib öelda, et jokkeril on olemas optimaalne pikkus – liialt pikk jokker jätab sõitja üksinda uitama ning vähendab rallikrossi võitluslikku olemust. On oluline, et jokker lisaks mängu natuke kontrollimatust, aga samas, et jokkerringi läbimisest ei saaks asja iseeneses,“ kommenteerib Reinsalu.

Tänase seisuga vaadatakse ümber jokkerringide pikkused kahel rajal – Laitses ja Kehalas.

Sõitude vahed lühemaks

Rallikrossi võistluspäev algab pealtvaatajate jaoks kell 10 ja lõppeb pealelõunal kella 15 ja 16 vahel, mis teeb fännile 5-6 tundi raja ääres. Võimsama emotsiooni tekitamiseks soovime sõitude vahed lühemaks teha ning sellega ka kogu päevale varem joone alla tõmmata – alles jääb vaid üks pikem paus, milleks on paarikümneminutiline autogrammisessioon II ja III eelsõidu vahel.

„Kuna osavõtjate arv liigub tõusvas joones, aga võistluspäeva enam väga pikemaks venitada ei kannata, oleme otsinud võimalusi sõitude kiiremaks läbiviimiseks. Üks oluline lahendus sellele on, et sõidu lõpetajad peavad saama rajalt kiiresti maha sõita. Teine arengukoht peitub meeskonna enda koostöös, et nii korraldusmeeskond kui ka kohtunikud ja ajavõtja oleksid ühe sõidu lõppedes valmis kohe uue sõidu peale laskma. Kulbilohu raja mahasõiduprobleem on meil nüüd lahendatud ning samuti oleme jõudnud kokkulepeteni kohtunike ja ajavõtjaga – uuel hooajal saavad võistluspäevad olema tuntavalt tempokamad,“ lisab Reinsalu.
Loe edasi
 

Vastamiseks pead olema sisse loginud!

Liitu meie rallisõprade kommuuniga, või logi sisse!

Registreeru

Liitu meie rallisõprade kommuuniga!

Logi sisse

Oled juba kasutaja? Siis logi sisse.

Kuu Top Kasutajad

  • Sellel kuul: 11
  • Sellel kuul: 3
  • Sellel kuul: 3
  • Sellel kuul: 2
  • Sellel kuul: 1

Neste Rally Finland

Viimased tegevused

  • Indrek reageeris kasutaja Pints postitusele teemas Dirt Rally 2.0 arutelu - Meeldib Meeldib .
    Omad Dirt Rally 2.0 ning sooviksid end kaasmaalaste vastu proovile panna? Aga palun... Augustist saab alguse Dirt Rally 2.0 platvormil...
  • Pints vastas teemas Dirt Rally 2.0 arutelu.
    Omad Dirt Rally 2.0 ning sooviksid end kaasmaalaste vastu proovile panna? Aga palun... Augustist saab alguse Dirt Rally 2.0 platvormil...
  • 16-18 Augustil toimuvad Saaremaal, Karujärve Kämpingu territooriumil “Rallisportlaste suvepäevad 2019”. Tegu on legendaarse...
  • AIGAR VAHELAAN vastas teemas FIA ERC 2019.
    No usume ja loodame.M-Sport ju ammustest aegadest ,poolenisti Eesti rallimeeste kasvulava tootnud :) Jah noh,loogis oleks,et järgmine...
  • AIGAR VAHELAAN reageeris kasutaja Janec postitusele teemas FIA ERC 2019 - Meeldib Meeldib .
    Nagu aru olen saanud siis M-Sport tegi talle sellise pakkumise. Kuna väja tuli just See uus R2. Ning Vist suures jaos taob M-Sport selle...
  • Indrek reageeris kasutaja Janec postitusele teemas FIA ERC 2019 - Meeldib Meeldib .
    Torn siis võttis Roomas oma kolmanda järjestikuse võidu ERC3Juunior klassis. Seda korda siis asfaldil. tegu oli vist mehe teise ralliga...

Viimased Uudised

Lähiajal toimuvad võistlused

WorldRX of Canada
Grand Prix de Trois-Rivières (Kanada)
Olerex EMV rallikrossis V etapp - Kulbilohu
Kulbilohu krossirada

Millist foorumi disaini kasutad?

  • Valget

    Hääli: 7 21.9%
  • Musta

    Hääli: 16 50.0%
  • Klassik

    Hääli: 6 18.8%
  • Must Klassik

    Hääli: 3 9.4%

Kes tuleb 2019 WRC Maailmameistriks?

  • Ott Tänak

    Hääli: 58 98.3%
  • Sebastien Ogier

    Hääli: 1 1.7%
  • Thierry Neuville

    Hääli: 0 0.0%
  • Sebastien Loeb

    Hääli: 0 0.0%
  • Keegi muu

    Hääli: 0 0.0%

Reklaam