Dakari ralli 2020

Indrek

Rallihull :D
Staff
28 Detsember 2011
2,349
581
113
Dakar 2020 – kõik mida võiksid teada sellest legendaarsest rallimaratonist

5. jaanuaril sai Saudi Araabias alguse legendaarne Dakari rallimaraton. Lisaks uuele riigile ja uuele mandrile läheb võistlus ajalukku uute osalejate, uue tehnika ja muudetud reeglitega. Alljärgnevalt ülevaade sellest mida võiksid teada sellest kuulsast rallist.

Araabia poolsaar on legendaarse Dakari ralli ajaloos kolmas toimumiskoht pärast klassikalist marsruuti Pariisist Dakari ja ka aastakümnete pikkust tiirutamist Lõuna-Ameerikas.


Saudi Araabia ise on selle Aasia poolsaare suurim riik. Ta on maailmas pindalalt 12. kohal ja ületab selle näitaja järgi umbes neli korda Prantsusmaad. Tõsi, peaaegu kogu riigi territoorium on kõrb, seetõttu ei tasu oodata erilist loodusmaastiku mitmekesisust. Enamus on liivad, luited ja kohati ka kivid.

Aprillis, kui toimumiskoht välja kuulutati, väljendati kahtlusi ka Saudi Araabia avatuse suhtes turistidele ning ka selles osas, kui mugavalt naised saavad selles konservatiivses riigis end tunda: nii osalejad kui ka pealtvaatajad. Viimaste kuude jooksul on võimud siiski teinud mitmeid otsuseid, mille eesmärk on lihtsustada riiki külastavate turistide tegevust.

Nõrgendati ka lääneliku tsivilisatsiooni jaoks tavapäraseid naiste õigusi piiravaid seadusi ja tühistati kõige ebameeldivamad reeglid. Näiteks nüüdsest lubatakse Saudi Araabias meestel ja naistel isegi ühe sissepääsu kaudu restoranidesse siseneda.

Marsruut

Eelmisel aastal ei suutnud Dakari korraldajad korraldada võistlust algsel marsruudil, mis pidi läbima mitut riiki ja olid sunnitud korraldama ralliraja eranditult Peruus. Selle tulemusel vähendati võistlusdistantsi märkimisväärselt ning endistest mitmesugustest maastikest ja kliimavöönditest jäi alles üks kõrb.

2020. aastal on ralli marsruudi kogupikkus 7856 kilomeetrit, millest 5000 on kiiruskatsed. Neist viie pikkus ületab 450 kilomeetrit.
Tõsi, eelmise aasta miinus jääb alles – nagu juba mainitud, ei sära Araabia poolsaar mitmesuguste loodusmaastikega. Kui uus asukoht jääb kestma, muutub Dakar lähiaastatel eranditult liivavõistluseks. Klassikaline võistlus oli aga kuulus peamiselt Lääne-Aafrika Sahara kõrbes toimunud võistluse poolest.

2020 aasta marsruut:



Reeglid

Korraldajate soov on vähendada lõhet kogenud sõitjate ja algajate osalejate vahel. Teoreetiliselt tähendab uus asukoht juba seda, et kõik on alguses päris võrdsetes oludes. Ülesanne otsustati siiski veelgi keerulisemaks muuta.

Nüüdsest väljastatakse rajalegend kaardilugejatele ja sõitjatele alles 15 minutit enne kiiruskatse algust. Teisisõnu ei õnnestu enam kogemuste põhjal teha olulisi muudatusi rajalegendis.

Veel üks oluline uuendus reeglites on “jokker”, mis võimaldab katkestanud sõitjatel naasta võistlusele. Seda saavad kasutada kõik ühe korra ja naasjad klassifitseeritakse eraldi kategooriasse “DAKAR EXPERIENCE”. Kõik see tehti selleks, et meistrivõistluste uustulnukad ei langeks mitte kohe välja, vaid saaksid jätkata ja hankida uusi kogemusi tulevasteks aastateks.

Mootorratta- ja ATV-klassi liidrite jaoks muutub elu vastupidi keerukamaks. Nende teine ja kolmas kiiruskatse ühendatakse nii öelda “Supermaratoniks”, kui varustuse parandamise aeg pärast teise katse lõppu on piiratud vaid 10. minutile. Ja see hõlmab ka rehvivahetuse aega. Eesmärk on sama: vähendada lõhet kogenud ja vähem kogenud osalejate vahel.


Dakari ralli 2020 testikatse

 

Indrek

Rallihull :D
Staff
28 Detsember 2011
2,349
581
113
Sellel aastal esmakordselt Saudi Araabias toimuv legendaarne Dakari ralli sai alguse pühapäeval 319 kilomeetri pikkuse avaetapiga.

Võistlus algas Jeddah linnas Punase mere ääres. Võistlusrada kulges mere lähedal asuvatel liivaluidetel. Peale enam kui kolmesada katsekilomeetrit ja 400 kilomeetrit ülesõitu, lõpetati Al Wajhis.

Autode arvestuses oli avaetapi kiireim Miniga võistlev Vaidotas Zala. Esimese Leedukana Dakari rallit juhtiv Zala edestab 13. kordset Dakari ralli võitjat Stephane Peterhanseli veidi üle kahe minuti. Kolmandana lõpetas avaetapi samuti Minil võistlev Carlos Sainz, kes kaotas napilt alla kolme minuti.

 

Indrek

Rallihull :D
Staff
28 Detsember 2011
2,349
581
113
Teisel päeval asus Dakari rallit juhtima Terranova, Alonso kaotas üle kahe tunni.

Dakari ralli teisel võistluspäeval tõusis liidriks Orlando Terranova ( X-raid Mini ), kes näitas päeva teist aega. Kahekordne F1 meister lõhkus autot ning kaotas lõpuks üle kahe ja poole tunni.

Fernando Alonso
, kes oli esimesed 160 kilomeetrit liidritega suhteliselt samas tempos, sõitis oma Toyota Hiluxiga vastu kivi, mis lõhkus auto ratta ja vedrustuse. Alonso ja tema kaardilugeja Mark Coma üritasid autot küll parandada, kuid pidid siiski ootama Toyota Gazoo hooldusala abi. Meeskond jätkab võistlust, kuid kõik võimalused, et hispaanlased oma debüüthooajal räägiks kaasa kõrges mängus paistavad olevat luhtunud. Kokku kaotas Alonso umbes 2,5 tundi.

alonso.jpg




Täna kavas olnud 367 kilomeetri pikkune Wedjh – Neomi etapp, oli esimene selle aasta Dakari kuuest etapist, kus rajalegend antakse meeskondadele kätte alles mõned minutid enne starti, mitte eelmise päeva õhtul nagu tavaliselt.

Suurema osa ajast juhtis võistlust kohalik sõitja Yazid Al-Raji, kes edestas teisi 250 kilomeetri läbimise järel rohkem kui kuus minutit. Lõpuks läks etapivõit siiski tema meeskonnakaaslasele Gignel de Villiersile, kes tõusis nüüd edetabelis kuuendaks, kaotades liidrile 12 minutit.

Liidriks tõusnud Orlando Terranova kaotas etapi võitnud Villiersile peaaegu neli minutit.

Esimese etapi ootamatu võitja leedukas Vaidotas Jala kaotas 19 minutit ja langes edetabelis viiendale kohale. Dakari edukaim võidusõitja Stefan Peteransel langes ralli kokkuvõttes teiselt kohalt kaheksandale.

Dakari ralli üldseis peale 2/12 etappi:

1. Orlando Terranova Mini (ARG) 7.07.36
2. Carlos Sainz Mini (ESP) +4.43
3. Nasser Al-Attiyah Toyota (QAT) +6.07
4. Mathieu Serradori Century (FRA) +7,22
5. Loo üleval Zala Mini (LTU) +8.11
6. Giniel de Villiers Peugeot (RSA) +12,04
7. Khalid Al-Qassimi Peugeot (KSA) +12,35
8. Stephane Peterhansel Mini (FRA) +13,17
.....................
59. Fernando Alonso Toyota +06H 11,58
 

Vastamiseks pead olema sisse loginud!

Liitu meie rallisõprade kommuuniga, või logi sisse!

Registreeru

Liitu meie rallisõprade kommuuniga!

Logi sisse

Oled juba kasutaja? Siis logi sisse.

88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020

Kuu Top Kasutajad

  • Sellel kuul: 43
  • Sellel kuul: 31
  • Sellel kuul: 31
  • Sellel kuul: 16
  • Sellel kuul: 3

Viimased tegevused

Millist foorumi disaini kasutad?

  • Valget

    Hääli: 7 21.2%
  • Musta

    Hääli: 16 48.5%
  • Klassik

    Hääli: 6 18.2%
  • Must Klassik

    Hääli: 4 12.1%

Kes tuleb 2019 WRC Maailmameistriks?

  • Ott Tänak

    Hääli: 64 98.5%
  • Sebastien Ogier

    Hääli: 1 1.5%
  • Thierry Neuville

    Hääli: 0 0.0%
  • Sebastien Loeb

    Hääli: 0 0.0%
  • Keegi muu

    Hääli: 0 0.0%

Reklaam